22/10/15

Σε 96 γειτονιές πόλεων






Με σημαντικά αποτελέσματα συνεχίζεται η εφαρμογή του θεσμού του «Αστυνομικού της Γειτονιάς», ο οποίος μετά τον πιλοτικό επανασχεδιασμό του τον Μάρτιο του 2015 και την επέκτασή του, τέλη Ιουνίου, πλέον εφαρμόζεται σε 37 Αστυνομικά Τμήματα σε όλη τη χώρα, και ειδικότερα σε 96 γειτονιές πόλεων με 187 Αστυνομικούς.
Συγκεκριμένα, εφαρμόζεται σε 9 Αστυνομικά Τμήματα στην Αττική (Καλλιθέας, Χαλανδρίου, Αγίας Παρασκευής, Α΄ Αχαρνών, Α΄ Γλυφάδας, Δημοτικού Θεάτρου, Νίκαιας, Παγκρατίου και Πατησίων), σε 4 Αστυνομικά Τμήματα στη Θεσσαλονίκη (Ευόσμου, Τούμπας- Τριανδρίας, Αναλήψεως και Αμπελοκήπων) και σε 24 Αστυνομικά Τμήματα στην υπόλοιπη χώρα (Κιλκίς, Σερρών, Βέροιας, Α΄ Λάρισας, Β΄ Λάρισας, Βόλου, Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, Ιωαννίνων, Ηγουμενίτσας, Α΄ Ηρακλείου Κρήτης, Β΄ Ηρακλείου Κρήτης, Χανίων, Ρόδου, Κορίνθου, Καλαμάτας, Άργους Αργολίδας, Κομοτηνής, Ξάνθης, Καβάλας, Κέρκυρας, Χαλκίδας, Λαμίας, Β΄ Πατρών και Αγρινίου). 

Στο πλαίσιο της διαρκούς αξιολόγησης του θεσμού, με σκοπό της βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του, διαπιστώθηκε ότι κατά το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2015, οι «Αστυνομικοί της Γειτονιάς» σε όλη τη χώρα, ήρθαν πιο κοντά στον πολίτη, συμβάλλοντας στην επίλυσή των προβλημάτων της καθημερινότητάς, αποτελώντας πλέον την «επώνυμη» παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας στη γειτονιά. 
Αναλυτικότερα, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, οι «Αστυνομικοί της Γειτονιάς», πραγματοποίησαν συνολικά 40.549 δράσεις και παρεμβάσεις, οι οποίες περιλάμβαναν επισκέψεις ενημερωτικού χαρακτήρα - γνωριμίας με τους πολίτες σε οικίες και καταστήματα, ανταπόκριση σε πολλά αιτήματα καθημερινότητας των πολιτών, όπως θεώρηση γνησίου υπογραφής ηλικιωμένων ή ανήμπορων ατόμων, επίλυση μικροδιαφορών ή προβλημάτων, καθώς και διευθέτηση θεμάτων διοικητικής φύσεως κ.ά.
Επίσης, ανέπτυξαν και ενίσχυσαν συνεργασίες με τοπικούς Φορείς (Δήμους, σχολεία, Συλλόγους, Εκκλησίες), ενώ συμμετείχαν σε πλήθος εκδηλώσεων που διοργάνωσαν τοπικοί και λοιποί φορείς, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις συμμετείχαν στη διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων για διάφορα ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος.
Επιπλέον, με τη συχνή παρουσία των «Αστυνομικών της Γειτονιάς»  έξω από τα τραπεζικά καταστήματα των περιοχών τους, συνέβαλαν καθοριστικά στην  αποτροπή έκνομων ενεργειών και τη διασφάλιση της ασφαλούς επίτευξης διατραπεζικών συναλλαγών μέσω των Α.Τ.Μ. 
Με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου και με σκοπό την προστασία των μαθητών από κάθε κίνδυνο, εντατικοποίησαν τις διελεύσεις τους έξω από τα σχολικά συγκροτήματα όλων των βαθμίδων, κυρίως κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών.
Παράλληλα, προέβησαν στην ενημέρωση των πολιτών και τοπικών φορέων της περιοχής τους, αναφορικά με τη λειτουργία της «Ώρας του πολίτη, των φορέων και των κοινωνικών εταίρων», η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της σχέσης αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης, αλλά και την άμεση διαπροσωπική επικοινωνία μεταξύ Αστυνομίας και πολιτών.
Υπενθυμίζεται ότι ο θεσμός υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Αντεγκληματικής Πολιτικής (2015-2019) της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και η φιλοσοφία του βασίζεται στο μοντέλο της κοινοτικής αστυνόμευσης, περιλαμβάνοντας σειρά δράσεων τόσο προληπτικού, όσο και αποτρεπτικού χαρακτήρα, για την προστασία και εξυπηρέτηση των κατοίκων σε γειτονιές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, καθώς και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Μετά την τρίμηνη πιλοτική εφαρμογή του «Αστυνομικού της Γειτονιάς» (από 23-3 έως 23-6-2015), σε 22 γειτονιές στις περιοχές της Καλλιθέας και Χαλανδρίου στην Αττική, καθώς και της Τούμπας- Τριανδρίας και Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη, τα αποτελέσματα της οποίας υπήρξαν θετικά, καταδεικνύοντας την αποδοχή του θεσμού από τις τοπικές κοινωνίες, αποφασίσθηκε, τέλη Ιουνίου, η επέκταση του θεσμού και σε άλλες περιοχές της Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και σε πόλεις της υπόλοιπης Ελλάδας.
Σημειώνεται ότι οι αστυνομικοί που στελεχώνουν τον θεσμό απασχολούνται αποκλειστικά με τα καθήκοντά του «Αστυνομικού της Γειτονιάς», ενώ φέρουν πέραν του βασικού τους εξοπλισμού, ειδικό σήμα και κινητό υπηρεσιακό τηλέφωνο. Περιπολούν στον τομέα ευθύνης τους και επικοινωνούν προσωπικά με τους κατοίκους και τους τοπικούς φορείς,  συμβάλλοντας στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας των κατοίκων και στην αναβάθμιση της καθημερινότητάς τους, μέσα από διαδικασίες κοινωνικής διαμεσολάβησης.